سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان پیروی کنید که آنان چراغ های دنیا و آخرت اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط امیـــــــــــر مرشدی در 89/8/16:: 10:44 عصر
5700 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند که اگر بهترین سیستم‌ها را از دنیا می‌خریدیم، کمتر از این می‌شد

رئیس‌جمهور امروز(یکشنبه) بخشی از صحبت‌هایش در جمع مدیران نمونه استان تهران را به موضوع صرفه‌جویی اختصاص داد و به‌طور صریح از مدیریت متروی تهران در طول 23 سال گذشته انتقاد کرد.

به گزارش رجانیوز، دکتر محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم صرفه‌جوئی در هزینه‌ها گفت: از سال 66 تاکنون 5700 میلیارد تومان هزینه مترو شده که اگر بهترین سیستم‌ها را از دنیا می‌خریدم، مبلغ آن کمتر از این عدد می‌شد.

وی همچنین افزود که امیدوارم آمار پنج ساله بدهید تا زحماتتان برای مردم شفاف‌تر معرفی شود.

اما رئیس‌جمهور در حالی به نحوه هزینه و مدیریت در متروی تهران انتقاد کرد که در طی هفته‌های اخیر، مسافران مترو از افزایش بی‌نظمی در تردد قطارهای شهری و فشردگی بیش از حد در واگن‌های مترو به ستوه آمده‌اند. این در حالی است که مدیران شهری در واکنش به این انتقادات اجرا نشدن قانون پرداخت دو میلیارد دلار برای توسعه قطارهای شهری را بهانه می‌کنند.

بهانه کردن عدم تخصیص اعتبار دو میلیارد دلاری البته منحصر به مدیریت متروی تهران نیست بلکه مدیر کتابخانه‌های تهران می‌گوید هنگامی که به شهرداری اعتراض می‌کنیم که چرا اعتبار مصوب و قانونی تخصیص نیم درصد از درآمدهای شهرداری برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها را اجرا نمی‌کنید، می‌گویند هر وقت دولت آن دو میلیارد دلار را که آن هم قانون است، اجرا کرد، ما هم این قانون را اجرا می‌کنیم.

گروکشی بودجه دو میلیارد دلاری مترو برای توجیه رعایت نشدن زمان‌بندی بهره‌برداری از پروژه‌های قطار شهری در تهران و حتی سایر پروژه‌های شهری در حالی است که این طرح به‌نحو عجیبی در مجلس تصویب شد و علی‌رغم برگشت خوردن از شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اولین بار قانونی را تصویب کرد که مغایر با اصل 75 قانون اساسی است.

اصل 75 قانون اساسی تصریح می‌کند:

"طرح‏ های‏ قانونی‏ و پیشنهادها و اصلاحاتی‏ که‏ نمایندگان‏ در خصوص‏ لوایح‏ قانونی‏ عنوان‏ می‏ کنند و به‏ تقلیل‏ درآمد عمومی‏ یا افزایش‏ هزینه های‏ عمومی‏ می‏ انجامد، در صورتی‏ قابل‏ طرح‏ در مجلس‏ است‏ که‏ در آن‏ طریق‏ جبران‏ کاهش‏ درآمد یا تامین‏ هزینه‏ جدید نیز معلوم‏ شده‏ باشد."

بنا بر تصریح این اصل از قانون اساسی، اساساً طرح برداشت دو میلیارد دلاری از ذخیره ارزی برای مترو بدون تعیین طریق‏ جبران‏ کاهش‏ درآمد یا تامین‏ هزینه‏ جدید، قابل طرح در مجلس نبوده و نباید در دستور کار قرار می‌گرفت.

از سوی دیگر، بحث نظارت بر هزینه‌های پروژه‌های شهری در تهران، بحثی جدی است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. رجانیوز چندی پیش با مقایسه هزینه تونل دو کیلمتری توحید در تهران با هزینه احداث بزرگراه قزوین- رشت، نوشت: « متاسفانه به دلیل همین عدم نظارت صحیح بر عملکرد شهرداری تهران، تونل "توحید"ی با مسافت 2 کیلومتر و با صرف هزینه 630 میلیارد تومانی ساخته می شود که هدف از احداث آن نیز باز کردن چندین گره ترافیکی در مسیر این تونل اعلام می شود، اما علی‌رغم صرف این هزینه های هنگفت، ناگهان پروژه بی‌آرتی در این مسیر اجرا می‌شود و گره‌های ترافیکی جدید ایجاد می‌شود.
این در حالی است که دولت در شرایطی بزرگراه قزوین- رشت 120 کیلومتری را احداث کرد که در این مسیر حدود 12 کیلومتر تونل و پل ساخته شده و همه این موارد تنها با صرف هزینه ای معادل 400 میلیارد تومان انجام شد. طی مدتی که این مسیر افتتاح شده علاوه بر کاهش تصادفات، مرگ و میر ناشی از تصادف حدود 80 درصد کاهش داشته است.»

اگرچه مسئولین شهری ترجیح دادند در قبال این مقایسه که با استناد به جداول دقیق مطرح شد، سکوت کنند اما نحوه نظارت بر درآمدها و هزینه‌ها در این حوزه سکوت‌بردار نیست.

رییس‌جمهور در دیدار امروز همچنین خطاب به مدیران گفت: به نحوی برنامه‌ریزی کنید که تا پایان سال 40 درصد از کارمندان شما از طریق دورکاری به ایفای وظیفه خود بپردازند.

مدیران، انتقال از تهران را جدی بگیرند

دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در راستای دور سوم سفر استانی خود به استان تهران در جمع مدیران استان تهران با اشاره به آمار ارائه شده از سوی تمدن استاندار تهران در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در استان تهران گفت: گزارش خوبی ارائه شد، این گزارش حاصل عملکرد شماست و من تشکر می‌کنم از کارهایی که انجام شده است، ولی مناسب است یک آمار 5 ساله از فعالیت‌های انجام شده ارائه دهیم و منتشر کنیم تا همه از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی وقتی کم می‌آورند کنایه‌ای به کارکنان و کارمندان ادارات می‌زنند و می‌گویند که کار مفید در ایران این‌قدر است و آن‌قدر است و در واقع حرف‌های غیر واقعی می‌زنند. در حالی که ما حاصل زحمات شما را می‌بینیم. گزارشی که ارائه شد حاصل زحمات شماست و همان طور که دیدیم گزارش فشرده‌ای ارایه شد و اگر قرار بود به صورت مفصل گزارش کارهای انجام شده ارائه شود ساعت‌ها طول می‌کشید.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت استان تهران گفت: استان تهران مرکز کشور است و در واقع باید الهام بخش و پرچم‌دار باشد باید بهترین باشد و گمان می‌برم که تمام ملت ایران علاقه‌مند هستند که تهران و استان تهران از هر جهت به لحاظ عمرانی، آبادانی، فرهنگی و سیاسی چهره ظاهری و به لحاظ معماری و شهرسازی بهترین باشد و مرکز کشور موجب افتخار ملت ایران باشد. این‌گونه نیست که اگر تهران آباد شود دیگران ناراحت می‌شوند، نه. البته به لحاظ سیاست کلی باید تلاش کنیم که تمام کشور آباد شود تا جریان مهاجرت معکوس شود و مهاجرت کاهش پیدا کند. البته همانطور که گفتم باید به تهران نیز توجه داشت و مشکلات آن برطرف شود.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به مشکلاتی که استان تهران با آن روبروست، گفت: به نظر می‌رسد که چند مشکل اساسی در تهران وجود دارد، البته کارهایی که در استان تهران انجام شده کارهای خوبی است، ولی چند موضوع اساسی وجود دارد که با نگاه به آن‌ها باید کارها را طراحی و برنامه‌ریزی کنیم. مشکل اول جمعیت استان تهران است، اکنون در شهر تهران بیش از 8 میلیون نفر و در استان تهران حدود 12 میلیون نفر زندگی می‌کنند این تعداد جمعیت یعنی چی؟ یعنی فشار عصبی و اتلاف وقت، ترافیک، آلودگی هوا و یعنی زندگی در قفس‌هایی به نام برج و آپارتمان، یعنی کاهش تولید و افزایش مصرف، البته من در اینجا نمی‌خواهم همه مشکلات را بیان کنم برخی را بیان می‌کنم دومین مساله ترافیک است و اتلاف وقت و آلودگی هوا که عمده‌ آن‌ها ناشی از جمعیت است.

رییس‌جمهور مشکل سوم را زمین و بافت زمین تهران عنوان کرد و گفت: کشور ما روی خط زلزله قرار دارد، سنگین‌ترین گسل‌ها در تهران و اطراف تهران است، اگر این گسل‌ها در کویر بودند نگرانی نداشتیم و اگر در جایی بودند که تعداد کمی از مردم در آن زندگی می‌کردند آن‌قدر نگران نبودیم، ولی می‌بینیم که در استان تهران بیش از 12 میلیون و در شهر تهران بیش از 8 میلیون نفر زندگی می‌کنند. جمعیت فشرده‌ای با گسل‌هایی که یواش یواش در حال فعال شدن هستند و این نگرانی ایجاد می‌کند و اگر خدای نکرده اتفاقی بیافتد جمع کثیر و وسیعی از مردم در معرض خطر قطعی قرار می‌گیرند.

رییس‌جمهور ادامه داد: اکنون با مشکل آب تهران و هزینه‌ بالای زندگی در تهران نیز روبرو هستیم. می‌خواهیم این مشکلات را مدیریت کنیم یکی از روش‌ها روش معمولی است که کارهایی می‌کنیم مثل خانه ساختن، بزرگراه ایجاد کردن، تسهیلات حمل و نقل ایجاد کردن و انجام کارهایی مثل گاز سوز کردن خودروها یا این‌که با دادن یارانه‌ها هزینه‌ زندگی را کاهش دهیم و با افزایش بودجه‌های دولت، هزینه زندگی مردم که بالاست را پایین بیاوریم. آیا با انجام این کارها اکنون به طور کامل راضی هستید؟ نه، قطعا این طور نیست، باید به نحو دیگری نگاه و برنامه‌ریزی کرد. اگر بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از تمرکز جمعیت است باید این تمرکز جمعیت را از بین برد. سیر مهاجرت را کاهش داد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: برنامه‌ انتقال از تهران را جدی بگیرید؛ به همان اندازه که برای پروژه‌ها وقت و انرژی گذاشته‌اید برای این موضوع نیز وقت بگذارید آن را جدی بگیرید و وقت بگذارید، این شدنی است، به نظر سخت می‌آید ولی شدنی است، کار را از خودمان شروع کنید، از دستگاه‌های اجرایی.

وی ادامه داد: بیشترین سرانه کارمندان در تهران هستند این را کاهش بدهیم. مثلا میزانی را مشخص کنیم برای انتقال کارمندان و تسهیلات در اختیار بگذاریم کارهای کارمندانمان را که به استان دیگری منتقل شدند پیگیری کنیم تا کارشان سامان پیدا کند و اگر کارکنان دولت یک حرکتی در این زمینه شکل دهند به سایر بخش‌ها نیز سرایت پیدا می‌کند.

رییس‌جمهور گفت: باید از کل استان تهران حداقل 5 میلیون نفر را منتقل کنیم و از تهران بروند و از شهر تهران نیز باید حدود 3 میلیون نفر بروند و این صحبتی که مطرح می‌شود حساب شده است.

رییس‌جمهور ادامه داد که تجربه نشان داده که سرعت افزایش جمعیت و افزایش تقاضاها بیش از ساخت و سازهایی است که انجام می‌شود مثلا سیستم حمل و نقلی را می‌خواهیم بیاوریم چند سال طول می‌کشد که آورده شود، ولی به محض آوردن می‌بینیم که تقاضاهای جدیدی مطرح شده و جمعیت نیز افزایش پیدا کرده است.

تعداد ساختمان‌های دولتی در تهران تاسف‌بار است

در دولت نهم و دهم هزینه مصرفی کاهش پیدا کرده است

رییس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود در جمع مدیران تهران گفت: باید کاری کنیم که علاوه بر کاهش جمعیت و تمرکززدایی سفرها نیز کم شود.

وی با اشاره به ایجاد دولت الکترونیک گفت: در این ارتباط اقدامات خوبی انجام شده است و این موضوع موضوع خیلی خوبی است و خدمات زیادی از این طریق ارائه می‌شود. بخشی از فعالیت‌ها و کارها باید از این طریق انجام شود به نحوی که مردم برای خدمات اداری، مجبور به مسافرت نباشند.

البته به این معنا نیست که وقتی این موضوع حل شد و مردم وقتشان آزادتر شد جابه جا نمی‌شوند و سفر نمی‌کنند. برای کار اداری سفر نمی‌روند ولی برای دیدن فامیل و انجام تفریح که سفر می‌کنند.

وی خطاب به مدیران تاکید کرد: باید در کنار کارهای دیگری که انجام می‌دهیم طرح دورکاری را نیز جدی بگیریم. حداقل 40 درصد کارکنان را بفرستید در داخل خانه، تا کارها را از طریق دور کاری و در خانه انجام دهند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی این موضوع مطرح شد عده‌ای شروع به انجام تبلیغات منفی کردند، ولی چرا این تبلیغات منفی صورت گرفت مگر این موضوع چه ایراد و مشکلی دارد اکنون که امکانات وجود دارد چه اشکالی دارد 40 درصد از کارکنان بنشینند در خانه و از آنجا کارهایشان را انجام دهند آیا این موضوع عیبی دارد؟ اگر عیبی دارد بگویید.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که تعداد ساختمان‌های دولتی که در تهران وجود دارد زیاد است، گفت: وقتی که مقداری از کار از طریق دورکاری انجام شود رفت و آمد کم می‌شود، وقتی که ما این موضوع را مطرح کردیم برخی از شیاطین آمدند و گفتند خانم‌ها این موضوع را قبول نکنید می‌خواهند شما را کنار بگذارند، آقایان این موضوع را قبول نکنید قرار است فلان کار را بکنند. می‌بینید که کار خوبی که مطرح می‌شود شیاطین می‌آیند و می‌خواهند آن را زیر سوال ببرند.

رییس‌جمهور خطاب به مدیران استان تهران گفت: دور کاری را جدی بگیرید و به نحوی برنامه‌ریزی کنید که 40 درصد از کارمندان‌تان تا پایان سال از طریق دور کاری به ایفای وظیفه خود بپردازند. چرا که امکانات نیز وجود دارد و می‌شود این کار را انجام داد. البته برای کاهش ترافیک باید کارهای دیگری نیز انجام دهید.

رییس‌جمهور گفت: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود بهینه سازی هزینه‌هاست، شما جلوی خیلی از ریخت و پاش‌ها را گرفتید ولی باور من این است که جا برای صرفه جویی بیشتر هم در هزینه‌ها و هم در پروژه‌ها وجود دارد، در پروژه‌ها جا برای صرفه‌جویی زیاد است.

رییس‌جمهور ادامه داد: مقداری از افزایش هزینه‌ها، به خاطر این است که برخی از کارهایی که انجام می‌شود با هم نامتجانس است. اگر قرار است ساخت 20 مدرسه را شروع کنید و به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ساخت آن‌ها را تا پایان سال تمام کنید، حق ندارید آن را 21 مدرسه کنید. چون وقتی آن را 21 می‌کنید باعث می‌شود که آن برنامه‌ریزی که در مورد 20 تا انجام داده‌اید، نیز به هم بریزد و نتوانید آن را ظرف برنامه‌ریزی مشخص شده تمام کنید. اگر به جای 20 تا 40 شروع کنید به جای این که کارتان یک ساله تمام شود سه سال طول می‌کشد.

رییس‌جمهور خطاب به مدیران استان تهران گفت: در طراحی‌ها دقت کنید که طراحی‌ها درست باشد، اگر مثلا 100 بنا احتیاج دارید همان 100 متر را در نظر بگیرید چرا آن را 500 تا و 300 تا می‌کنید.

رییس‌جمهور با تاکید دوباره بر صرفه‌جویی در پروژه‌ها و هزینه‌های مصرفی گفت: اخیرا گزارشی از تعداد ساختمان‌های دولتی در تهران دریافت کردم که نمی‌گویم وحشتناک است ولی تاسف‌بار است خیلی از این‌ها می‌توانند در هم قرار بگیرند و خیلی از هزینه‌ها را کاهش دهند. کاهش هزینه‌ها در آب، برق، گاز.

مثلا در همین قضیه بنزین یک همتی کردیم و مصرف بنزین را در دستگاه‌ها کاهش دادید و خدمات‌تان چند برابر شد این صرفه جویی را در دیگر بخش‌ها نیز اعمال کنید و نتیجه‌ای که از این صرفه جویی حاصل می‌شود را در اختیار کارکنان قرار دهید تا زندگی آن‌ها بهتر شود و صرف کارکنان‌تان کنید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در دولت دهم و نهم هزینه مصرفی دولت نسبت به کل بودجه کاهش پیدا کرده، ولی باز هم خیلی جاها می‌شود صرفه جویی کرد، گزارشی دریافت کردم که از سال 66 تا الان برای مترو 5 هزار و 700 میلیارد تومان خرج شده که اگر ما می‌خواستیم یک جا بهترین سیستم‌ها را در این زمینه بخریم ارزان‌تر تمام می‌شد. باید به نحو مناسب مدیریت کرد. تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. البته شما تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اید ولی مناسب است که استانداری تهران در این ارتباط ستادی درست و ساختمان‌ها را تجمیع کند.سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را در این زمینه نیز به شما می‌سپاریم.

هزینه‌ها در بخش اداری بالاست

فارغ از بروکراسی اداری برای حل مشکلات مردم اهتمام شود

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به مدیران استان تهران گفت: آیا ما الگو شده‌ایم؟ نشده‌ایم. هنوز در بخش اداری هزینه‌ها بالاست. من از وزیر جهاد کشاورزی سوال کردم که چقدر پرسنل دارد گفت قریب به صد هزار نفر و قریب ‌به اتفاق این صد هزار نفر در تهران و مراکز استان‌ها نشسته‌اند، پس کشاورزی چه می‌شود، معلوم است که در این صورت کشاورزی در چه وضعیتی قرار می‌گیرد و درست نمی‌شود.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد افزود: زحمت زیاد می‌کشیم، ولی کم جلو می‌رویم. یک مهندس کشاورزی باید بالا سر مجموعه زمین‌های کشاورزی باشد نه این‌که در یک ساختمان شیک نشسته باشد و از آنجا بخواهد کشاورزی‌مان را درست کند.

وی ادامه داد: ما باید صرفه‌جویی را از دستگاه‌ها و از خودمان شروع کنیم و بعد از مردم بخواهیم که این صرفه‌جویی را انجام دهند و بگوییم که در این راستا قدم بردارند و اگر صرفه‌جویی صورت نگیرد این ثروت ملی است که می‌سوزد. ممکن است کسی بگوید از جیب خودم هست که می‌دهم و خرج می‌کنم ولی این جیب حاصل چیست؟ حاصل کار و تلاش است و این تلاش و کوشش می‌تواند در مسیر سازنده قرار بگیرد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که همکاران ما در بخش کشاورزی باید در شهرستان‌ها، دهستان‌ها، بخش‌ها و بر سر زمین‌های کشاورزی حاضر شوند نه این‌که در گران‌ترین ساختمان و در شیک‌ترین ساختمان بنشینند و با یک دکمه اتاق را گرم و با یک دکمه اتاق را سرد کنند، گفت: آیا در این صورت متوجه می‌شویم که وضعیت کشاورزی‌مان چگونه است و در کشاورزی چه خبر است؟ این انتقاد از خودمان است نمی‌خواهم زحمات را زیر سوال ببرم این انتقاد است. وقتی که فردی آگاه به مسائل کشاورزی باشد و بر سر مزارع کشاورزی حضور پیدا کند نتایج حاصله چند برابر این می‌شود که یک فرد ناآگاه بر سر مزارع کشاورزی باشد.

رییس‌جمهور بار دیگر با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی و این‌که باید از دستگاه‌های دولتی این موضوع را شروع کنیم، گفت: وقتی مردم نتایج حاصله از این کار را می‌بینند به انجام این کار ترغیب می‌شوند.

احمدی‌نژاد خطاب به مدیران استان تهران گفت: خیلی از شما بچه‌های جنگ هستید و من شماها را می‌شناسم با کمترین امکانات و در زیر توپ و تانک در جلوی دشمن ایستادید و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کردید آیا نمی‌شود با کمترین امکانات خدمت کرد، اکنون که دیگر توپ و خمپاره نیست.

رییس‌جمهور با بیان این‌که بسیاری از ساختمان‌های دولتی را می‌توان فروخت و پول حاصل از آن را خرج آبادانی خود تهران کرد، مثلا یک خط مترو را کامل کنیم و یا مراکز درمانی بسازیم، گفت: در واقع تاکیدم این است که این صرفه‌جویی‌ها را از خودمان شروع کنیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مدیران استان تهران گفت: اکثر شما مدیر و برنامه‌ریز هستید نگاه کلان به مسائل دارید، ولی این به این معنا نیست که شما به امورات مردم و مشکلات مردم توجه نکنید و از مشکلات آن‌ها هرچند کوچک غافل شوید. ما به جوسازی‌ها و کسانی که با درد مردم، انقلاب و هویت آشنایی ندارند و توجهی ندارند و فقط درد جیب و شکم دارند کاری نداریم. باید به مشکلات مردم توجه کرد. باید به امورات و مسائل مردم در کنار مسائل کلان توجه کرد.

رییس‌جمهور با انتقاد از قانون‌های تو در تو و بروکراسی اداری که در کشور وجود دارد، گفت: وقتی این قوانین تو در تو تصویب شده به شکل قانون و قیافه آن توجه نشده که یک قانون با این قوانین تو در تو چگونه شده است. ما باید فارغ از این بروکراسی اداری اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم داشته باشیم و وقتی مردم مشکل‌شان را مطرح می‌کنند مشکل آن‌ها را مشکل خودمان بدانیم. برخی مواقع یک مشکل کوچک اداری یک زندگی را ساقط می‌کند و از آن طرف وقتی یک گره از زندگی مردم باز می‌شود 500 گره دیگر در کنار آن باز می‌شود. همین اکنون مردم زیادی هستند که با 500 هزار تومان حتی 300 هزار تومان زندگی شان زیر و رو می‌شوند و نجات پیدا می‌کنند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما نباید مشکلات مردم را کوچک بشماریم و با بی‌اعتنایی از کنار آن رد شویم، گفت: اعتقاد ما با غربی‌ها متفاوت است گاهی یک نفر به خاطر این‌که شما مشکلی از او را حل کرده‌اید برای شما دعا می‌کند و این دعای وی زندگی شما را متحول می‌کند. خدا با آه و ناله یک نفر یک امپراطوری را متلاشی می‌کند و به خاطر دعای یک نفر قومی را نجات می‌دهد، ما به این اعتقاد داریم. مشکلات مردم را بی‌اهمیت نگیرید.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: من خودم با تعداد زیادی از مردم مواجه می‌شوم که مشکلات دارند مردم با ما راحت هستند و حرف‌شان را می‌زنند و می‌نویسند و ما باید به مشکلات توجه کنیم و در جهت حل آن‌ها و کمک به مردم حرکت کنیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مدیران استان تهران گفت: قدر خدمتگزاری به مردم را بدانید شما امروز در بهترین مقطع تاریخی و به بهترین مردم در حال خدمت کردن و خدمت‌رسانی هستید.

الگوی ایرانی و اسلامی جدی‌تر گرفته شود

احمدی‌نژاد خطاب به مدیران استان تهران ادامه داد: فرصت‌ گرانبهایی جهت خدمت به مردم در اختیار شماست و این فرصت گرانبها با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. ما می‌گوییم خادم و نوکر مردم هستیم اما رابطه خادم و مخدوم و نوکر و ارباب چگونه است؟ ما با مردم چگونه هستیم آیا رابطه ما این گونه است آیا در ته دل ما اینگونه هست که می‌گوییم. خودم را می‌گویم آیا واقعا خودمان را خادم می‌دانیم و از ته دلمان چنین حسی را داریم احساس دین به مردم می‌کنیم این حرف‌ها، حرف‌های واقعی است اگر از ته دل احساس کردیم که واقعا خادم و بدهکار مردم هستیم آن وقت زندگی ما معنا و رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند فضای اداری ما به نحو دیگری می‌شود.

وی گفت: زمانی که در شهرداری تهران بودم وقتی که کاری انجام نشده بود و مردم شاکی بودند بالای سر آن مدیر می‌رفتم و می‌گفتم چرا کوتاهی کردید و چرا شروط اضافی گذاشتید و کار انجام نشده در این بخش یکی دو سال کوتاهی کردم و ان‌شاءالله این موضوع را دوباره پیگیری می‌کنم.

وی گفت: باید به روزی برسیم که مشکل مردم را مشکل خودمان ببینیم و آن موقع می‌بینیم که فضا به چه نحو خواهد شد. ما باید مردم را دوست داشته باشیم و عاشق مردم باشیم و عشق به مردم عینیت عشق به خداست.

رییس‌جمهور با بیان این‌که دو خاندان بی‌لیاقت که تحت تاثیر دشمنان بودند در ایران روی کار آمدند و بسیاری از ضوابط فرهنگی و انسانی ما را مخدوش کردند و به آن آسیب زدند، گفت: وقتی ما می‌گوییم انقلاب کردیم باید این‌ها را نیز اصلاح کنیم در یک ملت آرمانی و پیشگام باید همه همدیگر را دوست داشته باشند و پشتیبان هم باشند. متاسفیم که برخی بعد از انقلاب سعی کردند که این اندیشه پوسیده و اخلاق فاسد را ترویج بدهند که هر کس به موقعیتی رسید این موقعیت، موقعیت شخصی است و باید از آن استفاده کرد و با آن جیب‌ها و حساب‌ها را پر کرد و در واقع متاسفانه عده‌ای این اندیشه را داشتند و این کار را نیز انجام دادند و خود را صاحب و آقای ملت نیز می‌دانند و به جای این‌که جواب بدهند سوال می‌کنند این اخلاق آمریکایی است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در سیستم مادی و سرمایه‌داری اخلاق این گونه حاکم است. نخست وزیر اسبق انگلیس و رییس‌جمهور سابق آمریکا باعث کشته شدن هزاران انسان شدند و اکنون راست راست راه می‌روند و اگر روی‌شان می‌شد به آن‌ها مدال صلح نیز می‌دادند. دائم طلبکاری می‌کنند در حالی که باید از آن‌ها سوال شود به خاطر اقداماتی که انجام داده‌اند.

رییس‌جمهور به فضای اول انقلاب اشاره کرد و گفت: در اول انقلاب یادمان می‌آید که چه فضایی بود مثلا در سپاه چه فضایی بود، پول می‌گذاشتند و می‌گفتند هر کس به مقدار احتیاجش بردارد. کسی را می‌شناختم که مثلا دو هزار تومان برداشته بود و آخر ماه مقداری از آن پول را برگرداند و گفت این مقدار بیش از هزینه‌ام بود. البته نمی‌گویم اکنون نیز این گونه باشد و پول وسط بگذارند ولی باید قانع باشیم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما باید الگو باشیم و چشم ملت‌ها و دنیا به ماست، گفت: این‌که برخی می‌گویند شما توقع مردم را از حکومت خیلی بالا برده‌اید و به این امر اعتراض می‌کنند به نظر من حرف جاهلی است که می‌گویند چرا توقع را بالا برده‌اید کسانی که این حرف را می‌زنند مفهوم نظام ولایت را متوجه نشده‌اند. توقع حکومت از مردم بالاست ولی به همان نسبت مردم پای حکومت جان می‌دهند و این طور نیست که رابطه یک طرفه باشد دیدیم که مردم تمام هستی خود را پای حکومت می‌دهند و فداکاری می‌کنند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث الگوی ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: باید این موضوع را جدی‌تر بگیرید. البته ان‌شاءالله در یک جلسه دیگری که استاندار تهران هماهنگی آن را انجام می‌دهد در این مورد مفصل صحبت خواهم کرد.

رییس‌جمهور گفت: چرا ما هرچقدر سرمایه‌گذاری می‌کنیم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسیم. ما باید الگوی مناسب خود را در برنامه‌ریزی‌ها داشته باشیم و این الگو را داریم و دارد خاک می‌خورد باید آن را بیرون بیاوریم و از آن استفاده کنیم.

رییس‌جمهور در پایان خطاب به مدیران تهران گفت: با همتی که در شما وجود دارد شما می‌توانید تهران را الگو و نمونه کنید.


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها
عاشق آسمونی
لحظه های آبی
جاده های مه آلود
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

بچه مرشد!
سیب خیال
****شهرستان بجنورد****
سیمرغ
عشق الهی
آخرین اطلاعات بروز شده
هـم انـدیشی دینـی
.: شهر عشق :.
بوی سیب
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
نسیم یاران
توشه آخرت
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
xXx عکسدونی xXx
همه چی از هر جا
دانشجوی سیاسی
در حسرت شهادت
هستی مامان
بچه های خاکریز
از فرش تا عرش
جامع ترین وبلاگ خبری
مقاله های تربیتی
Sea of Love
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
زازران همراه اخر
رابطه ی زنان و مردان و حقوق پایمال شده و نشده زنها
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
هامون و تفتان
داستان زندگی من
دهاتی
دنیا همیشه قشنگه!
عاشق امام زمان
وبلاگ شمیم انتظار
شرکت نمین فیلتر
تنهایی من
امین نورا ( پسر سیستان )
عشق طلاست
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
بازی دل
زیباترین
خفن سرا
فانوس
در تمنای وصال
دوستانه
موعود

موسیقی وبلاگ