سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز، دوستی به بار می آورد : دینداری، فروتنی و بخشش. [امام صادق علیه السلام]


ارسال شده توسط امیـــــــــــر مرشدی در 89/5/30:: 8:47 عصر
خبرگزاری فارس: در پی عملیات سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر، رسانه‌های جهان این دستاورد هسته‌ای را به صورت وسیعی پوشش داده و به موفقیت ایران در این زمینه اذعان کردند.

به گزارش فارس، اکثر رسانه‌های مطرح جهان با پوشش سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر، این حرکت را موفقیت بزرگی برای ایران در پیشرفت هسته‌ای و همچنین در برابر غر ب تلقی کرده‌اند.

* بی‌بی‌سی: ایران به طور رسمی به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست

شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی با قطع برنامه‌های خود نشست خبری مشترک صالحی و کرینکو را به طور مستقیم پخش کرده و اخبار مربوط به نیروگاه بوشهر را در صدر اخبار خود قرار داد.
بی‌بی‌سی عربی در گزارشی از راه‌اندازی نیروگاه بوشهر اعلام کرد که ایران با افتتاح نیروگاه هسته‌ای بوشهر به طور رسمی به باشگاه کشورهای تولید کننده انرژی هسته‌ای وارد شد.

* افتتاح نیروگاه هسته‌ای بوشهر در صدر اخبار شبکه الجزیره

شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش مستقیم نشست خبری صالحی و کرینکو، خبر راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را در صدر اخبار امروز شنبه قرار داد.
در این راستا، این شبکه ارتباط مستقیم با "ملحم ریا " خبرنگار مستقر خود در نیروگاه بوشهر برقرار کرد. وی با اشاره به عدم اجازه به خبرنگاران برای حضور در محل سوخت‌گذاری تاکید کرد که تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف نیروگاه بوشهر دیده شده است و سرتاسر مناطق اطراف نیروگاه را پدافندها و سیستم‌های موشکی پوشش داده‌اند.
الجزیره در ادامه با اشاره به تاریخچه ساخت نیروگاه بوشهر و کارشکنی‌های مداوم آمریکا و غرب، فرایند دستیابی جمهوری اسلامی به توان هسته ای را مورد بررسی قرار داد.
شبکه الجزیره در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه این نیروگاه تحت بازرسی بازرسان آژانس بوده است بر غیرنظامی بودن کارکردهای این نیروگاه تاکید کرد.

* العالم: نیروگاه بوشهر اولین نیروگاه هسته‌ای خاورمیانه شبکه تلویزیونی العالم نیز خبر افتتاح نیروگاه بوشهر را در صدر اخبار امروز خود قرار داده تصاویر راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را به طور مستقیم از جنوب کشور پخش کرد. این شبکه با پخش گزارش‌های مکرر درباره این نیروگاه تاکید کرد که نیروگاه بوشهر اولین نیروگاه هسته‌ای ایران برای تولید برق است که عملیات ساخت آن از سال 1975 از سوی شرکت آلمانی "زیمنس " آغاز شده است و علی‎رغم کارشکنی‌ها امروز سوخت‌گذاری آن انجام شده است.

* روسیا الیوم: همه نگاه‌ها به سوی نیروگاه بوشهر

تلویزیون دولتی عرب‌زبان روسیه از همان ساعات اولیه مراحل سوخت‌گذاری با پخش مستقیم تصاویر نشست خبری صالحی و کرینکو در بوشهر تاکید کرد که مهندسان ایرانی و روس میله‌های سوخت را در راکتور نیروگاه بوشهر قرار دادند و به طور رسمی نیروگاه بوشهر آغاز به کار کرد.
این شبکه با اشاره به فضای تهدید و ترهیب موجود در عرصه بین المللی درباره افتتاح نیروگاه بوشهر، بر صلح‏آمیز بودن کارکردهای نیروگاه هسته‌ای بوشهر تاکید کرد.
روسیاالیوم می‌افزاید: روز شنبه تمامی نگاه‌ها به نیروگاه بوشهر است، به گونه ای که روسیه نیز که خود درگیر قطعنامه بین‌المللی تحریم‌ها علیه ایران است، علی‏رغم مخالفت غربی ها اقدام به بارگذاری سوخت این نیروگاه نموده است.
این شبکه تلویزیونی در ادامه تاکید می‌کند: به اعتقاد تحلیلگران ایرانی این عملیات می تواند بر مواضع ایران در مذاکرات آینده با غرب نیز موثر بوده و موضع ایران را محکم کند.

* العربیه: نیروگاه بوشهر از این لحظه هسته‌ای محسوب می‌شود

در حالی که بسیاری از شبکه‌های خبری منطقه ازهمان ساعات اولیه با حضور کارشناسان به صورت مفصلی به بازتاب خبر سوخت‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر پرداختند، شبکه تلویزیونی العربیه تنها به پوشش خبری این رویداد اکتفا کرد.
این شبکه تلویزیونی ضمن اینکه خبر سوخت گذاری نیروگاه بوشهر را در صدر اخبار خود قرار داد، بخش خبری امروز یکشنبه خود را با عنوان " آغاز به‎کار نیروگاه هسته‌ای بوشهر " آغاز کرد.
شبکه العربیه در این‌باره تاکید کرد: تهران راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای بوشهر را آغاز کرده و سازمان انرژی هسته‌ای ایران نیز اعلام کرده است که عملیات سوخت‌گذاری این نیروگاه از صبح امروزانجام شده است.

* شبکه "المنار " لبنان نیز خبر راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را در صدر اخبار امروز قرار داد و تاکید کرد که ایران وارد باشگاه کشورهای تولید کننده انرژی هسته‌ای شد. این رویداد همچنین مورد توجه دیگر رسانه‌های عربی منطقه همانند شبکه آمریکائی "الحره " نیز قرار گرفته و بسیاری از رسانه‌ها خبر مربوط به نیروگاه بوشهر را در صدر اخبار خود قرار دادند.

* خبرگزاری بلومبرگ: ایران دست کم 10 سال از دیگر همسایگانش جلوتر است

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر نوشت: نیروگاه بوشهر، ایران را دست کم یک دهه جلوتر از همسایگان خاورمیانه‌ای موفق خود نظیر امارات عربی متحده که برنامه‌ای برای ساخت چهار نیروگاه هسته‌ای تا سال 2020 دارد، می‌برد. ایران به 29 کشوری که در حال حاضر نیروی هسته‌ای تولید می‌کند، می‌پیوندد.
این خبرگزاری به نقل از "آنتون خلوپوکوف "، مدیر مرکز مطالعات امنیت و انرژی مسکو نوشت: چنین فناوری برتر و پیشرفته‌ای، وجهه و منزلت بالایی در ایران دارد.

* رسانه‌های صهیونیستی: نیروگاه بوشهر اولین گام پیروزی ایران برابر غرب

روزنامه "هاآرتص " با وجود آنکه هدف از راه اندازی نیروگاه هسته‌ای بوشهر تولید انرژی برق اعلام شده است و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود، نوشت: مهم نیست که این نیروگاه برای چه هدفی راه اندازی می‌شود ولی این اولین قدم در پیشرفت هسته‌ای ایران محسوب می‌شود.
روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت " نوشت: راه اندازی اولین نیروگاه هسته‌ای در ایران به منزله اولین گام پیروزی ایران برابر غرب است.
روزنامه صهیونیستی عبری زبان معاریو نیز نوشت: این نیروگاه موفقیت بزرگی برای ایران محسوب می‌شود و نباید اجازه پیشرفت بیشتر به ایران داده شود.

* روزنامه آمریکایی میامی هرالد: تا پایان سال شاهد برق هسته‌ای در ایران خواهیم بود

روزنامه آمریکایی میامی هرالد، متخصصان ایرانی سوخت هسته‌ای تولید شده توسط روسیه را در راکتور نیروگاه بوشهر بارگذاری کردند تا اولین راکتور غیرنظامی هسته ای ایران کار خود را آغاز کند. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری شاهد تولید برق هسته ای در ایران خواهیم بود.

* دویچه‌وله: ایران با وجود مخالفت‌های غرب نیروگاه بوشهر را راه اندازی کرد

شبکه خبری آلمانی "دویچه وله " نوشت: ایران توانست سوخت گذاری در اولین نیروگاه هسته‌ای خود را با وجود مخالفت‌های سرسختانه غرب و تاخیر مسکو در انجام تعهداتش، به پایان برساند.
مهندسان ایرانی و روسی روز شنبه بارگذاری سوخت به داخل نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران را آغاز کردند که این کار نشانگر حرکت رو به جلوی ایران با وجود تحریم‌هاست.

* روزنامه آلمانی دی ولت: ایران با شادمانی نخستین نیروگاه اتمی خود را افتتاح کرد

روزنامه آلمانی دی ولت در خبری با عنوان "ایران با شادمانی نخستین نیروگاه اتمی خود را افتتاح کرد " نوشت که علی‎رغم وضع آخرین تحریم ها علیه ایران این کشور موفق به سوخت گیری در نیروگاه اتمی بوشهر شد.
این روزنامه آلمانی با اشاره به این که آلمان نخست قصد داشت تا نیروگاه اتمی بوشهر را ساخته و تکمیل کند نوشت که این اقدام با گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان رویدادی مهم در عرصه سیاست ایران‎ تلقی می شود.

* روزنامه فرانسوی "فیگارو ": با وجود تحریم‌ها، نخستین مرکز هسته‌ای غیرنظامی ایران امروز وارد فاز عملیاتی شد.

روزنامه فرانسوی " فیگارو " امروز در آستانه موفقیت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در سوخت‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در گزارشی به قلم "دلفین مینوی " نوشت: با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، نخستین مرکز هسته‌ای غیرنظامی ایران امروز وارد فاز عملیاتی شد.
این روزنامه فرانسوی افزود: نیروگاه بوشهر صبح امروز پس از 35 سال و در شرایط تنش‌های فزاینده‌ جاری میان تهران و غرب سرانجام راه‌اندازی شد. ایران اعلام کرده که هدف از راه‌اندازی این نیروگاه تولید انرژی برق لازم برای پاسخگویی به درخواست‌های فزاینده انرژی در کشورش به کمک روسیه است.

* بلومبرگ: ایران به باشگاه هسته‌ای جهان پیوست

پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی ضمن انعکاس خبر سوخت‌گذاری نیروگاه هسته‌ای بوشهر که امروز آغاز شده است، تأکید کرد: ایران به باشگاه هسته‌ای جهان ملحق شد.
این گزارش در ادامه افزود: ایران که در حال حاضر تحت فشار تحریم‌های سازمان ملل به‎دلیل برنامه هسته‌ای خود قرار دارد، امروز سرانجام به درخواست 36 ساله خود برای ملحق شدن به باشگاه کشورهای هسته‌ای جهان رسید و این تمنای خود را محقق ساخت.

* خبرگزاری فرانسه: ایران با وجود تحریم‌ها، نیروگاه بوشهر را راه‌اندازی کرد

خبرگزاری فرانسه امروز طی گزارشی ضمن پوشش خبر موفقیت چشمگیر کشورمان در راه‌اندازی و سوخت‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر که هم‌اکنون در صدر اخبار رسانه‌های مهم دنیا قرار گرفته، اعلام کرد: عملیات سوخت‌گذاری نخستین نیروگاه اتمی ایران در بوشهر صبح امروز با حضور "علی‌اکبر صالحی " رئیس آژانس انرژی اتمی ایران و "سرگئی کرینکو " رئیس آژانس انرژی اتمی روسیه (روس اتم) آغاز شد.
خبرگزاری فرانسه افزود: با سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر، این نیروگاه از این پس رسما به عنوان یک نیروگاه و مرکز هسته‌ای مطرح خواهد بود.

* شینهوا: انتقال سوخت به نیروگاه بوشهر با نظارت آژانس انرژی اتمی صورت گرفت

خبرگزاری چینی "شینهوا " در خبری نوشت که ایران و روسیه روز شنبه بارگذاری میله‌های سوخت در نیروگاه اتمی بوشهر را که نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران است آغاز کردند.
این خبرگزاری ادامه داد که "سرگئی کرینکو " رئیس شرکت روس‌اتم و "علی‌اکبر صالحی " رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جشن انتقال سوخت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر حضور پیدا کردند.
شینهوا تاکید کرد که عملیات بارگذاری میله‌های سوخت توسط مهندسان ایرانی و روسی تحت نظارت سازمان انرژی اتمی صورت پذیرفت.

* ریانووستی: ساخت نیروگاه بوشهر تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نگرفت

خبرگزاری روسی "ریانووستی " طی گزارشی با اشاره به سخنان "سرگئی کرینکو " رئیس شرکت روس‌اتم نوشت که ساخت نیروگاه اتمی بوشهر تحت تاثیر تحریم‌های سازمان ملل قرار نگرفت.
این خبرگزاری با اشاره به سخنان کرینکو تاکید کرد که نیروگاه اتمی بوشهر منحصر به‏فرد است.

* رویترز: سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر نقطه‌عطف برنامه هسته‌ای ایران است

خبرگزاری "رویترز " در گزارشی با اشاره به سوخت‌گذاری نیروگاه هسته‏ای بوشهر نوشت: سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر نقطه عطفی در مسیر دستیابی ایران به فناوری است که مصرف سوختهای فسیلی آن را کاهش خواهد داد و زمینه صادرات بیشتر نفت را فراهم خواهد ساخت.
رویترز افزود: ایران با این فناوری همچنین خود را برای روزی که در آن مواد معدنی تمام می‌شوند، آماده می‌کند.
این خبرگزاری ادامه داد: ایران پس از چندین دهه تاخیر، روز شنبه سوخت‌گذاری اولین نیروگاه هسته‌ای خود را آغاز کرد.

* آسوشیتدپرس: راه‌اندازی نیروگاه بوشهر بیانگر حرکت رو به جلوی ایران با وجود تحریم‌هاست

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارشی طولانی را درباره نیروگاه بوشهر تهیه کرده است که در این گزارش بار دیگر تلاش کرد که اعلام کند که ایران با برنامه هسته‌ای خود به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی است. این خبرگزاری آمریکایی همچنین آزمایش موشک قیام یک را نیز تهدیدی برای رژیم‌صهیونیستی و منافع خود در منطقه تلقی کرد.
این خبرگزاری آمریکایی نوشت: مهندسان ایرانی و روسی روز شنبه بارگذاری سوخت به داخل نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران را آغاز کردند که این کار نشانگر حرکت رو به جلوی ایران با وجود تحریم‌هاست.

کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها
عاشق آسمونی
لحظه های آبی
جاده های مه آلود
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

بچه مرشد!
سیب خیال
****شهرستان بجنورد****
سیمرغ
عشق الهی
آخرین اطلاعات بروز شده
هـم انـدیشی دینـی
.: شهر عشق :.
بوی سیب
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
نسیم یاران
توشه آخرت
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
xXx عکسدونی xXx
همه چی از هر جا
دانشجوی سیاسی
در حسرت شهادت
هستی مامان
بچه های خاکریز
از فرش تا عرش
جامع ترین وبلاگ خبری
مقاله های تربیتی
Sea of Love
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
زازران همراه اخر
رابطه ی زنان و مردان و حقوق پایمال شده و نشده زنها
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
هامون و تفتان
داستان زندگی من
دهاتی
دنیا همیشه قشنگه!
عاشق امام زمان
وبلاگ شمیم انتظار
شرکت نمین فیلتر
تنهایی من
امین نورا ( پسر سیستان )
عشق طلاست
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
بازی دل
زیباترین
خفن سرا
فانوس
در تمنای وصال
دوستانه
موعود

موسیقی وبلاگ